Este extraordinar să ne gândim că doar o singură femeie japoneză a fost expusă la Arles înainte, iar aceasta este poetic serena Rinko Kawauchi. Și este confuz faptul că dintr-o țară atât de bogată în tradiție fotografică, aproape nicio artistă japoneză tânără nu a fost expusă în afara arhipelagului – o nedreptate care acum se corectează, deși târziu.
Printre cei prezenți, este Tokuko care pare să fie jurnalistul mai subversiv al lucrurilor aparent banale, documentând cu precizie, de exemplu, vechea sa frigider și conținutul acestuia. Nu este nevoie de un geniu pentru a observa cum subtil cronicizează opresiunea, concentrându-se pe banal.
Apoi, există lucrările pline de vis ale talentatei Lieko Shiga, care documentează “Coasta Spiralei” după cutremurul și tsunamiul care au declanșat dezastrul de la Fukushima. Trecând apoi la expozițiile mici axate pe artiștii individuali, în biserica boltită și căzătoare Eglise des Frères Prêcheurs, se află lucrările fostului fotograf al agenției Magnum, Christine de Middel.
Titlul “Călătoria spre Centru”, după romanul lui Jules Verne “Călătoria spre centrul Pământului”, documentează aici urma migranților de la Tapachula din sudul Mexicului la micul oraș Felicity, California din SUA. Dar aceasta nu este o catalog de durere și suferință, ci mai degrabă o celebrare a optimismului uman de neoprit.
Cronica curajului și al hazardului într-o tapiserie plină de bucurie, colecția include imagini captivante, precum un membru al unui club de atletism care practică saltul cu prăjina pe plajă lângă zidul de frontieră. Dar este „Obstacol în cale”, care prezintă o femeie în lac, în fața unui copac mort, uitându-se spre distanță către o lanț de munți, care este, probabil, cea mai captivantă imagine din întreaga Arles din acest an.
Sursa: Citeaza https://www.politico.eu/article/art-photography-recontres-eternal-present-at-arles/?utm_source=RSS_Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS_Syndication